8. februar 2014

Hverdagssysler og 50 år som kom og gikk.....

Når det er vinter får en jammen kose seg på ski så lenge en kan...Her i Østfold veit en aldri når skiføret tar slutt, og gjerne tar det slutt før det har snødd ned på bakken her.....Marie er i farta og elsker alt som har noe lek i seg...Her over prøver hun på en skiengel i snøen fordi morfar har lagt seg ned og prøver og lage snøengel (den voksne mannen, da gitt ...) :
Men så er det da det med å ha alvor og lek hånd i hanske, være leken så lenge man lever! Husker jo godt at en gang var vi unge og mer spretne og kanskje litt mer alvorstynget og redd for å "drite seg ut"...I dag da en av oss er 50 og den andre 49, 360 dager tør vi det meste og gir blaffen i hva våre naboer sier! Vi lever vi!
Vi leker vi! Vi gjør som vi vil! Og vil noen "sperre" oss inne, så værsågod og prøv hehehe :) 
Vi har arvet en traktor, eller rettere sagt den er vel mer eller mindre gitt bort til vår sønn..Bjørnstadarven fra Bjørnstadfarmen...Rundt 1963 modell, sikkert ikke det vakreste, men duger til sitt: Snømåking hos oss og ikke minst hos sønn Håvard......Må lades i gang men går som en klokke...

Februar innebærer tre 50 åringer....Flotte greier, og kaka over var en monster de luxe og for et syn!

Jeg har aldri sett ei kake som ligner askebeger før og så forseggjort!! Utrolig vakkert Irens kunst & kakeri - sjekk fjesboka og websida hennes. Flere flotte kaker! Digge greier og så naturtro. Smakte mye bedre enn det som det så ut som hehehe..Anne ble nok veldig fornøyd her!
Apropros så overrasket vi henne veldig, dvs hennes Yvonne-datter og kæll Erik. De stelte i stand lag, pynta huset til datter og svigersønn, duket opp med snitter og herlige kaker samt gode venner og søsken av Anne. Anne var bare bedt på middag hun....men så overrasket ble hun at hun ble i grunnen veldig glad!
Og gavene var henne vel unt :) 

Se den herlige pynten jeg fikk da - akkurat som å se meg selv...Elsker sjokolade og frisyren og ikke minst; - de herlige tottelittene som stikker ut og frem.....Kaka var megagod og mektig! Takk Iren!
Det blir nok flere bestillinger med årene dersom du vil ta i mot :) 
Dagen min som 50 åring var i grunnen stille og rolig. Men det var inntil jeg fant ut at VINMONOPOLET i bygda har mandagsstengt! Herrejemeni!!! Hjelp - gode råd var dyre og jeg turte ikke å ringe noen for likørbehovet mitt men tusla inn i Sjarmedes og hala den til Mysen...Godt det var åpent der hvis ikke hadde jeg blitt MEKTIG SINT! Tenk at de må ha stengt i bygda på mandager...hvorfor det? Drikker ikke rakstingene på mandager? Det gjør jeg! I allefall den dagen jeg er 50 år!!!!!!!!!!!!!! 
Kvelden bød på gode samtaler, herlig tapas (som tok over 40 min i ventetid fra avtalt tid...) og deilig drikke. Jeg tør med hånden på hjertet si at de som var samlet hos meg var kimen av herligheten, frodigheta og kjærligheten selv. Bare Anette som manglet på fotoet men hun er gull verdt ....
Jeg ble feiret på jobben og....flott kake, god informasjon om ståa fra mellomlederen Christian og takk!
Flotte gaver der og jeg kan nå bare shoppe i vei!
Pappa og Sissi hadde skaffet tilveie en ny Kenwood Major til meg så nå blir det baking og greier igjen. Takk til alle som ga gaver - takk til alle som kom og takk for at du er du!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar