1. juli 2012

En siste tur med Adria tro ?


Sauer i solnedgang ved Tjurpannans naturreservat - juni 2012


Så var vi på en av våre aller siste reiser med vår kjære bobil nr. 2... Tenk at det snart er slutt ?
Hvem skulle vel ha trodd det - i allefall ikke jeg som medeier - men min mann har helt forelsket seg i en Dethleff og da er det kort prosess! Uansett, bilen er underveis og har nådd Norge. Om to korte uker er det noe nytt på ferde...

Men først, en liten sprettur til Saltvik - vårt idylliske sted som vi av og til vender tilbake til, dvs. minst en gang i året. Jeg har vokst opp her og hatt svært mange og gode somre med kjente og ukjente barn/ungdommer. Vi kom hit aller første gangen tidlig på -70 tallet og var her som regel var skoleslutt til skolestart, og gjett om vi ble brune ? Jeg husker at jeg ofte måtte opp på fjellet og leke gjemsel med Malin og Anneli - eller vi nøt solnedgangen med svensk godis og sodavatten eller en grønn pinneis..med pæresmak ! Jeg synes jeg fortsatt kjenner denne barndomslukta og godt er det.

Nå skulle vi først og fremst ha en total avslapningshelg, spise godt og ikke minst, besøke vår bror/svoger med familie og gratulere eldstemann med 19 års dagen sin som var her forleden.
Vi fikk parkert sent fredagskveld og her var roligheten selv med dunk dunk bass fra restaurantområdet. Så trøtte som vi var, enset vi verken ditt eller datt og falt snart i søvn med Jon Blund våkende over oss....

Vi våkna tidlig lørdag og nøt en lengre frokost. Vi kom litt innpå sommerens bobilplaner, men før vi visste ordet av det oppdaget jeg plutselig min svigerinne på vei inn på campingområdet med sykkel...og så bror min med ja..Inn ble de ønsket velkommen og raskt ble vi sjekket ut av campingen og over til hytta deres som lå ca 500 m unna. Gratis var det der også........

Min bror hadde sådd og lagt på litt toppjord på et lite område overfor hytta og der parkerte vi (selvfølgelig med bange anelser...). Det har jo kommet noen regndråper siste dagene m.v. og ikke minst natta forut... Uansett, vi stortitta på hytteinnkjøpet og må si de har vært heldig. De har gjort veldig mye bra arbeide på den korte stunden de ha hatt hytta, og ser nå frem til litt roligere dager. Hytta er blitt shina opp både innvendig og utvendig og det var gode solforhold både fremme og bak. Heldige de !
Det ble jo ymta innpå litt bytte hytte og bobil, og kanskje det, kanskje det ja---skal ikke se bort fra det !!

Svigerinne Anita er som regel god på mat og omsorg av folk og fe, og her vartet hun opp med det ene og det andre. Reker på kvelden, biltur til Grebbestad sentrum for dagens største is (som vi måtte spandere for gratis parkering), deilig langfrokost søndag og ikke minst, utrolige gode baguetter fylt med mye godt!
Akk hvor det etterpå smakte med ostefromasjkake, sjokokake, jordbær og is...
Ergo: Vi sulta ikke !


Pappa og dama kom også en tur innom, og jammet dukket ikke Randi opp også sammen med Safin og Agnes.. Da var familien Olsen komplett....
Noen gikk en tur til sjøen for å se på omgivelsene, mens andre nøt sola som titta gjennom skyene.

Min mann skulle ha en avslapningshelg og han påstår nå at han kost seg. Jeg tror selvfølgelig årsaken var det gode selskap, men også muligheten til å mekke på en gammel scooter og en båt som trengtes litt finish før vannflata ble prøvd. Tror menn har godt av å mekke litt, skravle litt, imponere hverandre osv.....Bare en tennplugg nå påstår de så går den siste scooteren også.....Min mann fikk også gode minner tilbake med å se den gule Tempo Avantien...Det var tider det PiB!!

Til sist søndag kveld gjensto en utkjøring fra tomta til Olsen ja.....Mor sa at dette aldri i verden kom til å gå bra...Bobilen hadde selvfølgelig sunket godt ned i den bløte jorda med nysådd plen ....Mor sa at dette kom til å bli dyrt, må kanskje hente tauehjelp.... Men neida, mannfolka døtta og døtta og med god lirking ble det dype spor i nysådd plen og bobil på vei igjen... Akk, ja - godt en plen sprer seg fort sier jeg...Hadde vi bare parkert på veistubben som jeg sa....Men neida....

Takk for nå - vi sees igjen !!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar