17. juni 2012

Bryllupsplanlegging, barnevakt, trykking, kakebaking ....

Så står de travle dagene foran døra, og jeg henger i stroppen som dem sier....
Først ut er det noen dager med barnevakt, men det liker jeg jo så innmari godt...
Marie kommer tidlig eller rettere sagt, hun er alltid oppe nesten før hanen galer.....Men vi klager ikke, men det blir lange dager utenfor senga... Marie har vokst seg flott og stor, vi merker at 1 års alderen er forbi og at hun hele tiden utfordrer seg selv og omgivelsene med noe spennende nytt.
Forleden uke klarte hun å skremme livsskiten ut av mormor med fall i trappa tre trinn...Har fortsatt ikke kommet helt ut av hendelsen med godt humør. Dette henger lenge i !

Elise Lilletorp Lien, Rakkestad
 Siste ukene har gått i spenning når det gjelder mine to konfirmantshoot. Den ene har jeg brukt ny leverandør på - Profoto. Det ble ikke verst og jeg benytter nok dem ved annen anledning tror jeg.

Den andre brukte jeg Elite foto og bildene er litt så der på to av dem, ellers er resten klart godkjent. Men leveringstiden er forbaska lang - det tok over 3 uker ! De regner arbeidsdager - totalt min. 15... Anbefaler fotoboka gjerne, men ikke leveringstiden. Prisen er meget overkommerlig...

Her til venstre ser vi lekre bildet mitt av Elise. Ei flott jente !
Det var meget spennende og overlevere bildene mine ..En veit aldri hva de som er tatt forventer osv. Der har man alltid ulike behov og synspunkter.


Marie skal straks blåse 1 års lyset !


Marie har klart å fylle 1 år - tenk for en dag og hvor fort tida går ?
Mor og far serverte lekre kaker, flotte bord dekket og alt var svært hyggelig ! Vi kommer igjen !
Tror Marie kosa seg, samtidig som vi så at hun syntes det ble vel mange gjester som dukka opp fra intet...Men søskenbarna var jo stas da !



pappa Håvard, Linnea og farfar Per Ivar i praten

Nå skal jeg konsentere meg om bryllup ei hele uke til ende. Brudeparet har klart nesten alt selv og jeg er uhyre stolt av 23 og 24 åringene her. I dag fikk jeg endelig (!) lov til å ta programbilder til kirke og fest. Disse bildene vises ikke her NÅ....Kommer sikkert siden hvis jeg får en tillatelse eller to...
Det skal bli utskrifter fra pc til kirkeprogram og sanghefter stiftes og pålimes sikkert et hjerte eller tre ? Sløyfer må til også...Rødt og sølv kanskje ?
Det må brudeparet selv bestemme....



nutta mi så blid, Hedda---
Har klart å skrive to taler og en sang - det er jammen meg ikke verst...Blir tale - en stk. - men hvem av dem ? Skal lese høyt og telle minutter i morra kveld og prøve meg på den "jeg" liker best. Må ha tonefallet mitt, noe humor, noe alvor osv.
Skal få overtalt mannen min til å ønske velkommen - det behøver jo ikke jeg ? Hvis ikke, klarer jeg helt sikkert det og !



Tror kommende uke kommer til å gå megafort ! Så forbaska synd jeg har en lei tennisalbue som nå går oppover skuldera....Akk...behandling hjelper ikke, kun hvile - derfor tar jeg to arbeidsdager og så resten FERIE i OVER EI UKE. Blir deilig, men tror ikke arbeidsgiveren min tenker det samme ?
Vil jo ikke ha samme dårlige ferie i fjor da jeg fikk ødelagt samme albue to uker før langferien min...Nei, går det ikke bra de to nærmeste dagene, så skal jeg krype til korset og sykemelde meg et par ukers tid (legen har bedt meg om det - så jeg har mitt på det "tørre"...).

Du der ute et sted, ha det svært trivelig til neste gang ! Jeg skal NYTE dagene og livet foran meg ! Vi sees !


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar