18. november 2014

Høstfarger - tema på fotoklubben, og endelig blant topp tre igjen....



Nå har jeg en stund vært borte fra fotoklubben av ulike årsaker, og det var godt å komme i gang igjen... Kjenne på fotofølelsene som dukker opp på fotokveldene da det ene lekre bildet etter det andre kommer.....Synes at fotoklubben vår er den "beste" i hele vide verden, og ikke minst; her er det så høyt under taket og stor toleranse, mulighet til å kommunisere og lære.

Bildet over er tatt på en oktoberdag i utrolig vakre omgivelser på min favorittøy - GOTLAND.
Gotland har det meste, også fantastiske fotomotiver. Jeg bare elsker øya og nå har jeg tenkt å begynne og spare til en ny, men neste gang en sommerlig reise dit. Opplevd vår og høst, andre årstider må også nytes. Er inderlig glad for å bo i Norden med utrolige vakre årstider og skiftende miljøer.
Sangen Hem til Norden kan bare for meg implisere absolutt alle mine følelser ved å bo i vakre Norge, besøke vakre nordiske venneland som Sverige, Danmark, Finland og Island.....

Hem till Norden

Över berg, genom milsvida skogar
Över hav och grönskande äng
Vill jag färdas när vildrosor blommar
För att nå det jag kallar mitt hem

Det finns frihet för själen
Och luften känns klar
Vid det land där min dröm lever kvar
Bort om snöklädda berg finns en väg jag vill gå
Hem till norden och sjöarna blå

Jag var ensam en kväll ned vid havet
I en vind hörs din midsommarsång 
Just när vildrosen doftar och blommar
Går min längtan till dig än en gång

tekst:Tommy Andersson, Kaj Svenling

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar