27. august 2012

Irritasjonsmomenter og andre saltoøvelser - eller er jeg et hespetre ?

Av og til undres jeg noe innmari....

Over hundeglam - og i sær fra småhunder - på en campingplass, bobilpark o.l. Time etter time, lørdag som søndag, ferietid og ukedagene som alltid kommer og går....
Hvorfor kan ikke den stakkars hunden ha en eier som gir den dressur, mulighet for oss andre til ørero og litt kos en helg eller flere året igjennom ?
Her i helga på Lagunen camping fikk jeg meget høyt blodtrykk etter å ha hørt en hund gjø konstant i timesvis. Måtte den eieren ha nok ørevoks ! Morsomt ja...hahaha.....Kjenner ennå irritasjonen !

Eller hva med den som absolutt skal ha den plassen fordi den alltid har hatt den plassen ?
Er det opptatt, så er det opptatt ! Livet består da vel mer enn bare en plass ?

Og så har vi de som fester hele helga til ende og setter seg bak rattet søndags morra !
Tenk på etterpromillen - vi andre som er på veien og av sikkerhetsmessige hensyn viser tillit til alle trafikanter, også de myke og ikke fullt så kvikke....

Jeg lurer på om jeg er i ferd med å bli et gammelt hespetre ?

Uansett, det er jo ikke målet i seg selv da...jeg mener at jeg ikke skal bli det fordi jeg ikke ønsker det.....Men noen ganger går visse ting på helsa løs......

Kanskje YOGA eller noe som heter QIGONG eller lignende kan avlaste mitt hode og stakkarslige kropp ?

Var forresten innom Kiwi til morran i dag....Du verden som ei smatta og spiste druer - sikkert ikke fått frokost stakkars!
Men hva med oss som betaler for MATVARENE ? Ikke rart maten er dyr med slikt svinn !

Kom på parkeringsplassen og fant meg en plass langt unna inngangsdøra på jobben. Romslighet rundt bilen liker jeg fordi da slipper jeg å tenke på billakk eller trange inngangsmuligheter når jeg skal ut i bilen igjen...
Hahaha.....fikk nesten tyrolisk innfall når jeg hadde 7 cm (og jeg er ikke tynn akkurat) til å åpne bildøra med fordi nabobilen sto over to felter.....Rart den ikke hadde truffet bilen min i parkeringsøyeblikket ! Men er det så nøye da sa bileieren da jeg påpekte at jeg egentlig skulle ha vært et annet sted enn å stå og vente på å komme inn i egen bil !!! Kom du kjære blodtrykk til meg så skal du gode muligheter finne ....

Jeg tenker så det knaker på kveldens fotomøte idet jeg nærmer meg et veikryss i sentrum...Fa...n...hvor kom den fotgjengeren fra ? Ikke gikk han på fotgjengerovergangen rett forut eller rett bak, men midt imellom...Bråbrems, men traff han ikke dessverre....Godt var det sikkert for han !
Da ble jeg irritert igjen, vi rakstinger har en tendens til å lage egne veibestemmelser, parkeringsbestemmelser (eks ved Titt-Inn og Grand Cafe), overgangsmuligheter der det passer oss, parkere på handicap fordi vi bare skal......Jada....!!!!

Så var jeg innom Statoil for dagens VG.
Alltid hyggelig betjening men idag var tiden inne for skravling med en kunde...Bare ikke meg.....Jeg tenkte at jeg hadde rukket å spise opp isen, lest dagens VG med sportsinnlegget og sikkert tre fire pølser også før jeg ble ekspedert...
Det å ha en kaffemaskin er sikkert veldig lurt for da kan man skravle litt...De ble stående de og jeg fikk med meg mye av samtalen fordi det var så interessant (nå har det regna igjen og jeg kan ikke treske før ditta  og datta...)
Hm...skal jeg begynne å drikke kaffe jeg og kanskje ?
På tide tror jeg så blodtrykket mitt holder noen år til !

Når man snakker om irritasjon, har jeg begynt å trene på noe ....Nemlig...trene på å lytte og skravle mindre ...Men trur du jeg klarer det da ? Hahaha...
Prøvde på fotomøtet i kveld, men endte opp med masse gjøremål ....Jada...ja, jeg tar det og det jeg...Ikke noe problem ! Har ikke fritidsaktiviteter jeg. Heller ikke høyt blodtrykk. Er aldri stressa.

Neida, her er bolla Blubb som er i full gang med å nyte livet !

Ha en herlig mandagskveld og nyt uka som kommer - med eller uten innspill fra meg....






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar