4. november 2013

Høstutstillingen 2013, visuelle uttrykk og meninger om mangt ....


Ja, så har to år gått allerede og jammen sier jeg smør altså...Dere - det er nå tide for ny fotoutstilling fra våres side - Rakkestad Fotoklubb...Sikkert Østfolds minste fotoklubb, men kanskje den mest aktive ?
Vi jobber i tykt og tynt. Vi skryter i lag og fremmer kritikk så det suser om øra på oss. Vi nyter en god kopp kaffe og litt brødmat på kveldinga tirsdager iblant når vi deler fototekniske ferdigheter, knips og tabber vi har prøvd oss på.
Det er litt rart at vi som jobber med foto har en såvidt meget bred spennvidde fra natur til abstrakter, fra portretter til photoshoparbeid i lag på lag.
Her er det så høyt under taket at vi aksepterer nesten det meste - men innenfor det vi kaller å male med lys!
Jeg kom seint inn i fotoverdenen og har ikke levd med mørkerom og papirprint. Det savner jeg nå som jeg skal skrive ut fotografier til utstilling, men mener selv jeg har fått det noenlunde til. Er i alle fall fornøyd med mitt og mangt. Jeg har spennvidde i bilderekken fra barneportretter til jordbærblomst, fra gitar til naturen ved Gamlebyen i Fredrikstad.
Det er i alle fall ikke meningen å bli rik på foto, men erfare hva andre mener, hva de synes jeg har fått til og ikke minst, ta i mot litt roooos også da.. Det er jeg lite flink til !
Det er en andektig følelse å få fotografier utstilt skal jeg si dere. Tenk om noen slakter bildene mine? Ja, det MÅ jeg tåle. Det er alltid noen som har en annen smak og det skal man akseptere, men lykken er megahøy når jeg har fått bra kritikk for utsnitt, komposisjon, lys og fargevalg. Ramme og bruk av glanset eller uglanset materiale er også viktig å videreformidle. Hele utseendet spiller en stor rolle for hvordan fotografiet til slutt ser ut.

Vi åpnet utstillingen på lørdag og det var kø på døra Galleri Midtstuen kl 1145....Overraskende men frodig morsomt!
Gjentakelse frister...
Vi gledet oss med svært mange besøkende både lørdag og søndag og jeg mener at årets utstilling har meget stor spennvidde og favner vidt. Derfor kommer vel rakstingene kanskje? Ikke for det, så mange fra Askim og omegn også. Herlig!

Kaffen er alltid klar, så nå gjenstår onsdag og en siste helg før vi til søndag plukker ned utstillinga. Har du lyst, er det fortsatt muligheter og så er det gratis da...Kanskje du får en vill ide til en julegave også? Her er prisene meget overkommerlige :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar