28. august 2013

Fotoklubben har startet - jippiiii !!!

Fields of Gold - modell Rebekka T


Deler av syv søstre - landskap


Ja, så utrolig trivelig å treffe alle gutta og ungjentene igjen i fotoklubben...
Vi deler gleder, bilder og kritikker i massive omslag - alt fra latter av egne ferdigheter og feilskjær til begredeligheter samt en god posjon med selvironi!
Det er en klubb som favner vidt men konkurransen er beinhard.
2012 og 2013 får heller gå i glemmeboken for min del når det gjelder poeng og greier, men jeg presterer da noe? I allefall prøver jeg å fornye meg i år så da får vi se på lang sikt. Uansett er det IKKE mitt mål å være best, men å kunne prestere i det lange løp på det nivået jeg befinner meg og som jeg liker å drive med...
I fotoklubben håper jeg at vi får til planene om en Patrick Larsson kurs på våren 2014 - det hadde vært spennende. Andre - dvs gutta - skal på tur til Svalbard før påske neste år og er misunnelig på dem for det. Det hadde vært utrolig morsomt ! Men jeg har IKKE råd til det !!!!
Håper de får med seg noen interesserte fordi det er bra opplegg i to tre dager med scooterkjøring og massevis av tid til foto og læring. Med seg på laget har de en erfaren Svalbard mann/kjennmann også.
Forøvrig har jeg meldt meg på lyssettingskurs igjen og denne gangen hos CB fotostudio i Askim i oktober/november. En må lære litt også...Og så har jeg anskaffet meg Quadra belysningsboks med tilbehør så jeg ikke står der uten "bistand" i mørkere settinger...Skal bli morsomt å se om utstyret holder det det lover !!
Har forøvrig gjennomført et bryllup og det var særs krevende med både prat med brudeparet, planlegging, væromslag som gjorde at man måtte tenke litt fort, opprydding og avlevering i ettertid.
Det vil nok være slik at jeg sjelden eller aldri tar denne type oppdrag, for ansvarsfullt og her mener jeg at noen av oss amatører må styre unna for kvaliteten kan bli alt for dårlig når man har lite erfaring på noe sånt. Et bryllup skjer bare en gang og forhåpentligvis skal det vare og da må minnene sitte...
Men det var da lærerikt og jeg ser selv klart mine forutsetninger og ikke minst, begrensninger...
Ha en god dag hvorenn du er - nå gleder vi oss til høstens fotomaraton i fotoklubben:
Oppdrag Marker Sparebank - ny kalender 2014
Oppdrag Rakkestad kommune - informasjonsbrosjyre og næringslivsinformasjon i miniatyr
Oppdrag Østfoldfotografen
Oppdrag utstilling i november 2013 på Galleri Midtstuen

Ja, det blir en travel høst - jeg ser deg vel ?
 

1 kommentar:

  1. Var utrolig koselig å se deg (og de andre igjen), er en skikkelig fin gjeng og jeg er så utrolig takknemlig for at jeg får være en del av det, lærer SÅ mye! :) Hadde veldig sansen for begge bildene dine, spent på å se resultatet av Quadraen utover høsten! Og JA, klart vi ses!!!

    SvarSlett