4. oktober 2011

Høst ....

Så ble det en rask rengjøring av bobilen, innvendig som utvendig !
Det er et must at man gjør skikkelig rent før man setter bort til vinterlagring - tørt og musefritt får en håpe på....
Det har jo gått bra i tre år og vi har vært heldige med lagerleverandøren våres ! Takk Holmsen...

Ettersom bobilen er satt bort, må vi jo finne på noe....Det er i grunnen intet problem !
Mor i huset har jobben, 3 barnebarn og ikke minst, en fotohobby som krever sitt innimellom.
Det siste året har jeg jammen ikke fått tatt så mange bilder som jeg egentlig skulle ha ønsket, men tiden blir vel bedre ? Som farmor og mormor flyr tida - barnepass er herlig, plutselig er de voksne og en dag ikke tilstede....Viktig å ta vare på de gode øyeblikkene...
Foto ja, jeg har store problemer med å fylle halvårets program - nå må skjerping til !....
Først har jeg planer om å fotografere min 70 årige pappa i mølleantrekket, på mølla som har vært hans arbeidsplass i over 40 år. Her skal det bli litt av hvert, og med god hjelp av assistent blir det vel et rimelig godt resultat håper jeg. Målet er å få et bilde til arbeidsliv som kommer, men også til en liten fotobok til hans bursdag seinere i november....
Tror det kan bli bra jeg !
Jeg har også lyst til å jobbe mer i studio, barnefotografering og konfirmantfotografering. Har allerede fått en reservasjon til neste år - gratis arbeide, men tar meg litt betalt for bildearbeidet i etterkant og levering av liten presentasjonsbok/hefte. Konfirmanten eier selvfølgelig bildene sine - det følger med en cd av minst 25 bilder !
Ikke noe å bli rik av, men morro og få til noe.....Hver konfirmant vil gjerne ha noe spesielt, og det er om og gjøre og fange dette.....
Studiobilder med hvite bakgrunner er forsåvidt ok, men samtidig savnes den stilen konfirmanten normalt har...Det er vel her man gjør "coopet"....
En annen ting har vært å jobbe mer med såkalte tåkebilder...men her i huset er frua for gla i sengehalmen og kommer seg sjelden opp i otta hahahaha.....

Drømmer også om en heldag med f.eks. landskapsfotograf...Da hadde jeg helt sikkert lært mye !

Gubben i huset trener, jobber og jobber.....Idun lyser vel ut av øya innimellom og jeg forstår godt han blir sliten etter mange uker med 12-15 timers arbeidsdager.....Det må jo en gang ta slutt eller firmaet få orden på såkalte kjøretimer ? Ansette flere og få inn en lastebil til hadde vært tingen...Penger er jo ikke alt...Går jo mesteparten bort i skatt likevel !!!1

Høsten har vært planmessig rolig, gjennomført barnedåpen til Marie Othilie og selvfølgelig sov ho seg helt bort hele den dagen (unntatt i kirken hvor hun oppførte seg hun skulle...).
Blir en svipptur til Tenerife med pappa og Sissi - hyggelig det, har ikke feriert med pappa på ca 20 år hehehe...

Ellers sysler vi med kjøring av gamle og småbarn...Du verden, godt i bytta til stasjonsvogn. God bruk for den....

Ha en god uke du der ute et sted !

Marie Othilie straks 4 mndr gammal pike....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar