12. desember 2010

Ja, denne førjulstid....

Noen dager rusler så innmari fort avgårde og her står man og tenker; hvor ble tiden av ? Kommer egentlig ikke tida da ?
Ja, det er jammen et godt spørsmål disse to her...
Uansett, jula nærmer seg med stormskritt og jeg har da fått rengjort huset, pynta og satt igang ølet og tappet det.
Nå venter jeg spent på resultatet av årets juleøl - og første smakstest går av stabelen 22.12. som vanlig....
Men så lurer jeg ille på nødvendigheten av å bake litt i år - som tidligere år..Noe får det vel bli, og i år satses det på noen få krumkaker, karamellsnitter og ulike former for sandkaker/stjernekaker/hjertekaker med syltetøy inni... Det får jammen holde- her går det uansett ikke mange kaker og vi skal bort et par dager i jula og...
Satt og tenkte for meg selv at jeg må også skjerpe meg i fotoveien...Der er det jaggu dårlig for tida...Men jeg har jo vært syk - veldig syk...Feber hoste og hark og hikst...Vært tre dager borte fra jobben og det merkes sikkert der i gården. Det er jo INGEN som gjør min jobb og jeg regner med at "arbeidsbenken" ikke ser ut, men håper noen tar det verste slik at folk ikke står uten penger i jula ! Det hadde tatt seg ut det !!
Så har jeg tenkt å nyte uka som kommer...Ferie....Latmannsliv....Kjenne jula godt innpå kroppen...Finne på noe kanskje med barnebarnet ??
Ja, det var vel foto jeg prata om ?
Sjekka ut vårens kalender, jaggu har jeg noe å sysle med. Får sette i gang i romjula men må finne motiver og fotolyst...Drømmer så ille om en 7 d- men da må jeg spare - noe jeg er ræva på !
I tillegg må jeg spare - i allefall er målet det - til et bryllup som forhåpentligvis vil koste oss foresatte skjorta i 2012...
Hallo !!! Jeg vil vinne i LOTTO jeg !!! NÅ NÅNÅNÅ.....Ikke bare de gamle og gode gubbene og damene - de har da nok i boksen sin fra før av....Ikke kan de ta med de store penga i graven heller !!!! Jeg vil ha pæng !!!!
Men er det noe som jeg storkoser mæ med er det snuppeline :::::: her er latterkula mi tatt fra kjøkkenbordet (der ho elsker å sitte fordi det dukker opp så mye godt der inne på dette rommet og bordet)...Ho tar alltid turen innom kjøkkenet mitt og panker på en skapdør i håp om at det åpner seg (der ligger det k jeks, rosiner og anna godis)...Ho begynner å bli durkdreven i å sjarmere alle gitt....

 

1 kommentar:

  1. Ja vakra selv det, matkverna som ho blir kalt hehe, Er det noen som spiser, så skal ho også ha ja. Det er sikkert og visst :D Og ho er kjempe kjempe glad i farmor og farfar, det er sikkert og visst :D

    SvarSlett