7. mars 2010

Vårfornemmelser

Så høres atter en gang her i Rakkestad : nok snø, nok kuldegrader, lite snakk med naboen osv.Hvor er våren a ? Ærlig talt, vi skriver da bare primo mars og vinter er vinter! Jeg var i Degernesfjella i går og gikk en lang fin tur i flott vintervær fra Sandbekk mølle til Jupetjern. Der så vi de første gryende tegna til våren og vi følte alle sammen at nå - nå skjer det snart ! Vi hørte snøen smelte fra trær og bekken begynte å synes mer i dika. Vi så snømengden gnudde seg sammen og ble tyngre og mindre. Veien begynte å tælehives og det var bare å nyte denne flotte dagen. Snart kommer hestehoven, blåveisen og hvitveisen - igjen. Vi skal kjenne denne gryende nyheten og nyte atter igjen og se at det vil komme til liv det som har vært i dvale. Våren er spesiell, tenk at vi blir som yre små mennesker som omtrent ikke har sett våren forut - hvert år ? Denne herligheten, fornemmelsene, se og snakke mer med omgivelser og naboer, ta ut hagemøblene, ligge på knea og plukke vekk ugras osv. Jeg gleder meg vilt ! Igjen - i år også som tidligere år. Jeg elsker våren - sånn er det bare !! Det er meg det !!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar